Termékkategóriák

Sziasztok, pergető mániások! Mivel mostanában sokan kérdezték tőlem, milyen módon, hogyan szoktam ultrakönnyű pergetéssel Balinozni, így úgy érzem itt az ideje néhány szót ejteni eme témakörben. És ha már írok róla, gondoltam egyúttal le is tesztelem a Kovmasters legapróbb csodáit a mini jerk kollekciót.
Szerintem ez az egyik leglátványosabb peca, mivel sokszor látott halra pecázunk. A másik kedvencem ebben a módszerben a kapás okozta adrenalin növekedés, mivel a balin olyan vehemenciával ront a vélt áldozatára, hogy azt szinte le sem lehet írni.

Apróság fogta apróság!

Kimondottan szeretem azt, mikor melles csizmában szántva a tavaszi víz hűs habjait keresgélem ezeket a fantasztikus ragadozókat. Amint meglátok egy-két vagy akár több halból álló rajt, szinte mozdulatlanul megmerevedek és próbálom kicsit megfigyelni őket, kitalálni a megfelelő csalit, és kicsit túldobva rajtuk közéjük vezetni, úgy hogy az bukdácsolva táncoljon az orruk előtt. Általában ez be is szokott jönni és majdnem biztos, hogy egyikőjük elcsábul és megállíthatatlanul ráront a csalimra. Ez így egy kicsit egyszerűnek tűnik, de ha igazán eredményesek szeretnénk lenni, akkor sok dologra kell odafigyelnünk egyidejűleg és még ilyenkor is ott van az a tényező, hogy nincs étvágyánál a ragadozó. Sokan gondolják azt tévesen, hogy balint fogni könnyű, sőt unalmas! Elég, ha csak gyorsan tekerjük, és ha eszik, akkor biztos odaver neki. Hát itt szeretném kijelenteni, hogy a balinfogásnál rengeteg mindenre kell odafigyelni. Sokszor bujkálni kell előlük és trükközni, mert ha észrevesz, akkor rafinált módon elkezd minket „szívatni”. Tehát aki jól szeretne Balinozni, annak tudnia kell rejtőzködni és figyelni. Lehet, ez kicsit misztikusan hangzik, de sokszor van jelentősége.

Jól akadt neki!

A felszerelést tekintve kell egy ul peca, pici orsóval és olyan zsinórral, ami könnyen kisiklik a gyűrűk közül, legyen az mono vagy fonott zsineg. Csaliként a már előbb említet apró jerkeket vettem elő. Kíváncsian vártam ezekkel a csalikkal a tesztet, hisz én igazi UL őrült vagyok és már nagyon foglalkoztatott a fogósságuk. Ami fontosnak tartok megemlíteni, hogy én szinte mindig kötök egy 40-50 centis fluokarbon előkét. Ezt a hal nehezen veszi észre és így nem kelt benne gyanút. Amit ezeknél a csaliknál érdemes megemlíteni az, hogy mivel tömegüket tekintve szinte súlytalanok ( 0,8 és 1,2 gramm közöttiek) érdemes vékony 0,14 előkét használni és nagyon apró kapcsot. Ha nincs ilyen kis kapcsunk, akkor inkább kössük fel közvetlenül a zsinórra, különben nem fog jól mozogni, mert egyszerűen elbutítja a nagy kapocs. Ezeknek az apró wobblereknek van úszó és süllyedő változata is. Színüket tekintve pedig mindegyiket merem ajánlani, de legfőképp egy sárga-fekete, darázsra emlékeztetőt, nekem ez jött be a legjobban.

Minik hada!

Helyszínül egy csatornát választottunk Bandi komámmal, ahol tavasszal össze szoktak állni a balinok, és ha elég óvatosak vagyunk, akkor megcsíphetünk belőlük egy párat. Ahhoz hogy bemenjük erre a helyre szükséges volt melles csizma, mert egy szakaszon át kellet gázolnunk. A víz általában elég tiszta, ezért oda kellet figyelnünk a mozgásunkra is, mert, ha észrevettek a balinok, rögtön arrébb mentek, dobástávolságon kívülre. Ráadásul ezekkel a pici csalikkal nem is lehet oly nagyot dobni, így sokszor be kellet gázolnunk a vízbe is. Én elsőként egy úszó, piros fej-fehér testűt (RH) tettem fel. Miután megtaláltuk az első kisebb csapatot már repült is a pici wobbler. Igazából én nem is a bottal pöcögtettem, hanem az orsó csévélésével próbáltam táncoltatni a csalit. Nem kellet sokáig várni, már az első dobásra megfogtam a balint. Nem volt nagy, de annál vehemensebben próbált védekezni. Mire kigyönyörködtem magam a szép halon, már Bandi is fárasztotta az elsőt. Még egy párat fogtunk, de a csapkodástól hamar odébb álltak. Nem baj, megyünk utánuk.

Természetesen film is készült róla!

Ahogy bentebb értünk egyre nagyobb rajokat találtunk. Egyszer arra lettem figyelmes, hogy jó barátom nagyon mutogat valamit és mosolyog. Ilyenkor már tudom, valami különleges dolgot talált és megláttam én is. A vízben két különálló halat talált és nem hosszúkásak voltak, mint a balinok, hanem inkább zömökebb testalkatúak. Vörös szárnyúak! De még mekkorák. Legalább 60-70 dekások. Bandi már dobta is a csalit és természetesen le is szedte az egyik. Fantasztikusat harcoltak, de a horgász győzött és diadal ittasan emelte a magasba csodálatos prédáját. Gyors fotó után természetesen visszanyerte szabadságát.

Egy szép vöröske!

Összességét tekintve, nagyon jót pecáztunk és ketten több mint száz halat fogtunk, túlnyomórészt balint. A mini jerkek is le lettek tesztelve rendesen! A csalikról el kell mondani, hogy jól bírták a gyűrődést, a rajtuk lévő horgok és karikák is jól vizsgáztak. Fogósságuk nem lehet kérdéses, hisz szinte mindet ezekkel a csalikkal fogtuk. Természetesen próbálgattam más csalikat, de azokkal közel se fogtam annyit, mint ezekkel. Egy baj van velük ez pedig az, hogy nehéz dobni őket, ez a súlyukból adódik. Szerintem jók lesznek még ezek a csalik domolykózni is, remélem idén abban is lesz részem. Itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem a Kovmasters gyártójának Stefan Kovacnak és a Profiblinker horgász-áruház tulajdonosának, Váradi Gyurinak, hogy a rendelkezésünkre bocsájtották ezeket a csalikat.
Ajánlom mindenkinek sok szeretettel ezeket a mini csodákat és legyen mindenkinek sok fogásban része.

Ez már igazi küzdelem volt!

C & R mindenkinek!

Regisztráció

Kosár
VirtueMart
A bevásárlókosara jelenleg üres.